درباره این که instagram چیست و چه می کند چه می دانید؟ این شبکه اجتماعی وفق العاده محبوب از معدود شبکه های اجتماعی است که در مدت زمان کوتاهی توانست تعداد بسیار زیادی مخطبا را به سمت خودش جلب کند و جایگاه خودش را در میان شبکه های اجتماعی پیدا کند. شما کاربران عزیز می توانید با دانلود اینستاگرام برای گوشی اندروید خودتان، از این شبکه اجتماعی فوق العاده محبوب استفاده کنید و با ارسال پست برای دوستان و کاربران و همچنین مشاهده پست ها و استوری های انها، از احوال دوستان خودتان مطلع شوید.

زمانی که وارد حساب کاربری خود شدید در بالا سمت چپ لوگو اینستاگرام و در سمت راست لوگو بخش دایرکت یا پیام مستقیم به یک یا چند شخص را می بینید. در قسمت پایین تر بخش Suggestions for you را می بینید که به معنای پیشنهاد های شما برای فالو(دنبال کرد) دیگران است که ممکن است بر اساس منطقه ، دوستان مشترک و یا فعالیت دیگران بر آن پیج باشد و یا ممکن است بر اساس اشخاص معروف و صفحات رسمی پر شده باشد. اگر بر روی View all بزنید فهرست کامل اشخاص یا عکس های آن ها برای شما نمایان خواهد شد . این لیست به زودی با فعالیت شما در شبکه از بین می رود.   در ادامه هم می توانید عکس هایی که دیگران در اینستاگرام گذاشته اند را مشاهده کنید .

صفحه هوم (خانه) بخشی از اینستاگرام می باشد که شما هنگام ورود به از طریق برنامه مستقیما وارد این بخش می شوید. همانگونه که در مطالب بالا توضیح دادیم، این صفحه پست ها و استوری های منتشر شده توسط فالووینگ های شما را نشان می دهد، در واقع اکانت هایی را که شما فالوو کرده اید می توانید پست های منتشر شده توسط آن ها را در این صفحه از اینستاگرام مشاهده و لایک کنید.

برای ثبت نام با ایمیل از صحت آدرس ایمیل خود اطمینان حاصل کنید و ایمیلی که فقط شما به آن دسترسی دارید را وارد کنید . اگر شما از اکانت خود خارج شدید و پسورد خود را هم فراموش کرده باشید شما برای برگشت به اکانت اینستاگرام خود نیاز خواهید داشت که به ایمیل خود دسترسی داشته باشید

از کنار دایرکت اینستاگرام به‌سادگی عبور نکنید. می‌توانید از دایرکت اینستاگرام به‌عنوان یکی از کانال‌های ارتباطی با فالوئرها و مشتریانتان استفاده کنید. محسن عارفی در توییتی خطاب به کسی که از سرویسی استفاده کرده و مشکل داشته، گفته: «لطفاً از طریق ایمیل شرکت یا دایرکت اینستاگرام پیام بدید به مجموعه (و از این طریق باگ را به آن‌ها اطلاع بدهید).»

 

 شبیه ترین سایت به اینستاگرام از لحاظ نحوه عملیات توییتر می باشد ، با این تفاوت که در توییتر شما متن و لینک  به اشتراک می گذارید اما در اینستاگرام شما عکسی را با توضیح ویا بدون توضیح به اشتراک می گذرایید. همانند توییتر یک عده شما را فالو می کنند (شما را دنبال می کنند ) و یا شما آنها را دنبال می کنید برای همدیگر کامنت می گذارید و یا لایک می کنید.

در مدت زمان بسیار کوتاهی این برنامه توانست سودآوری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا برای سرمایه گذاران داشته باشد. با رشد سریع و فراگیر این رسانه اجتماعی سرمایه گذاران بیشتری تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا کردند. در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲، شرکت فیسبوک، برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلارد دلار آمریکا (به صورت نقد و سهام) خریداری نمود.

بروزرسانی دوم در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ انجام شد. این تغییر شامل افزودن حالت آفلاین و اعمال تغییرات در این حالت بود. بدین معنی که به محض آنلاین شدن کاربر، تمامی تغییرات و پردازش‌های انجام شده در حالت آفلاین به صورت عمومی ثبت می‌شوند. برنامه اینستاگرام از آغاز تا کنون تغییرات فراوانی داشته است و به صورت پیوسته بروزرسانی می‌شود.